Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Η κρέμα της μαμάς μου ή αλλιώς η τσέχικη krupice

krupice


Η κρέμα της μαμάς μου ή αλλιώς η τσέχικη krupice

Κάποιες μέρες σαν τη σημερινή έχω την ανάγκη να κάνω ένα βήμα πίσω και να δω τα πράγματα απλά και αθώα σαν να τα παρατηρώ με τα μάτια ενός μικρού παιδιού. Θέλω να νιώσω την παιδική αθωότητα. Και όποτε νιώθω έτσι ένα από τα πρώτα πράγματα που έρχεται στο μυαλό μου είναι η κρέμα της μαμάς μου, η αγαπημένη μου γεύση, που την απολαμβάνω από τότε που ήμουν μωρό και τώρα πια την τρώνε τα παιδιά μου, πανηγυρίζοντας μάλιστα όποτε την φτιάχνω.

Η κρέμα της μαμάς μου δεν είναι τίποτα άλλο από την τσέχικη krupice, μια κρέμα που αποτελεί μια από τις εθνικές γεύσεις των Τσέχων. Έχω την τύχη βλέπεις, μια και η μαμά μου είναι Ελληνίδα που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τσεχία, να απολαμβάνω από παιδί τις σπεσιαλιτέ από δύο κουζίνες, την ελληνική και την τσέχικη.

Η krupice είναι η κρέμα με την οποία ουσιαστικά μεγαλώνουν τα παιδιά στην Τσεχία, αφού την τρώνε εκτός από το σπίτι τους και στο σχολείο, ενώ σερβίρεται μέχρι και στο Πανεπιστήμιο. Επιπλέον αποτελεί την κρέμα στην οποία βασίζεται μια πληθώρα άλλων συνταγών της ζαχαροπλαστικής τους.

Krupice στα τσέχικα σημαίνει σιμιγδάλι και όπως είναι φυσικό, αυτή η κρέμα φτιάχνεται από σιμιγδάλι και είναι εξαιρετικά απλή στην εκτέλεση της, ενώ απλά είναι και τα υλικά της. Μοιάζει με κάποιες άλλες κρέμες που έχω δοκιμάσει με βάση το σιμιγδάλι, αλλά η γεύση της συγκεκριμένης κρέμας είναι μοναδική και για εμένα τίποτα δεν συγκρίνεται με την αυθεντική παραδοσιακή συνταγή.

Πάμε λοιπόν να δούμε τη συνταγή.



Υλικά για την τσέχικη Krupice

Για την κρέμα

1 λίτρο γάλα (εγώ χρησιμοποιώ και κατσικίσιο)

7-8 κουταλιές της σούπας σιμιγδάλι ψιλό

3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη

1 κουταλιά της σούπας φρέσκο βούτυρο αγελάδας

Για το πασπάλισμα

2 κουταλάκια του γλυκού κακάο

2 κουταλάκια του γλυκού άχνη ζάχαρη



Εκτέλεση

Βάζουμε το γάλα σε ένα κατσαρολάκι και ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά. Μόλις το γάλα αρχίσει να ζεσταίνεται διαλύουμε μέσα τη ζάχαρη και στη συνέχεια προσθέτουμε σιγά σιγά και ανακατεύοντας διαρκώς με ξύλινη κουτάλα το σιμιγδάλι. Το μυστικό σε αυτή τη συνταγή είναι το διαρκές ανακάτεμα για να μην σβολιάσει το σιμιγδάλι. Μόλις βάλουμε όλο το σιμιγδάλι θα παρατηρήσουμε ότι η κρέμα έχει ήδη πήξει και αρχίζει να κοχλάζει.

Αποσύρουμε αμέσως από τη φωτιά και λιώνουμε μέσα μια κουταλιά της σούπας φρέσκο αγελαδινό βούτυρο.

Ξέρω! Μοσχομυρίζει!



Μοιράζουμε σε μπολάκια ή πιάτα και πάμε για το πασπάλισμα.

Σε αυτό το σημείο μπορείς να γλύψεις την κατσαρόλα. Αυτό άλλωστε είναι και το αγαπημένο μας σημείο οικογενειακώς!

Σε ένα πιάτο ανακατεύουμε την άχνη ζάχαρη με το κακάο και πασπαλίζουμε την κρέμα μας με αυτό το σοκολατένιο μίγμα.

Εναλλακτικά μπορούμε να μην βάλουμε το βούτυρο μέσα στην κρέμα, αλλά να σερβίρουμε το κάθε μπολάκι με ένα κομματάκι βούτυρο να λιώνει στην επιφάνεια της κρέμας πάνω στο κακάο. Αυτός είναι και ο παραδοσιακός τρόπος σερβιρίσματος, εγώ όμως προτιμώ να βάλω το βούτυρο μέσα στην κρέμα γιατί πάντα φτιάχνω πολύ για να φάμε και την άλλη μέρα.

Αποτελεί ένα πλήρες πρωινό για μικρούς και μεγάλους, αφού περιέχει γάλα και σιμιγδάλι, το οποίο έχει πλούσια θρεπτική αξία καθώς περιέχει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες.

Το καλοκαίρι η krupice διατηρείται στο ψυγείο και τρώγεται παγωμένη. Είναι πολύ πολύ ελαφριά και δροσιστική.

Και φυσικά έχει κάτι από παιδική αθωότητα…

krupice



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου